Sari la continut

Iisus Hristos
Omul bun si iubitor de Dumnezeu nu mustra pe oameni pentru rele cand sunt de fata; iar in dos nu-i barfeste. Dar nici celor ce incearca sa-i graiasca de rau nu le ingadue. (Sf.Antonie Cel Mare -- Filocalia vol.1)

Traficul site-ului nostru este monitorizat si promovat de:

Microcipul si noile buletine din perspectiva ortodoxa


35 postari la acest topic

#21 | pid:3235 | tid:602
Mihaitza77

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 593 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:literatura duhovniceasca a sfintilor parinti
  • Confesiune:ortodox
Cuv.Pr.Dionisie de la Colciu(Sf.Munte Athos) despre actele biometrice si despre pecetea antihristului (666)
“(…) - Vedeti, tehnica avanseaza foarte mult si lucrurile se complica, sa stiti. Si cu buletinul acela nu stiu cum o fi, cum n-o fi, dar faptul ca-ti implanteaza sub piele un dispozitiv si te poate urmari oriunde, ca poate sa-ti induca niste lucruri negative, asta e mai problematic. Ei au ca paravan lupta impotriva terorismului. Spun ca, daca te rapesc niste teroristi, asa pot sa stie de tine, unde esti, sa te localizeze la milimetru. La copii, in America, s-a implantat microcipul, la multe familii bogate, ca sa nu le rapeasca copiii. S-au facut deja probe in sensul asta si acum urmeaza raspandirea in masa, la populatie.

- Si vasazica, ei o fac pentru ca sa se convinga ce fel de persoana esti. Pentru orice greseala ai face, te gasesc.

- Da, te poate gasi oriunde. Nu te mai poti ascunde. Faci nu stiu ce lucru si te ascunzi, dar ei te pot gasi imediat, oriunde. Te pot urmari, te tin sub control in felul asta. Si la sistemele de alarma a masinilor prin satelit, iti gaseste masina oriunde, chiar daca o bagi in buncare, sa zicem, pana la un metru jumatate grosime.

- Acuma, totusi… Oricum ar face ei cu intelepciunea care o au pe fata pamantului, totu-i sa nu fim noi departati de Dumnezeu, cum spune la Apocalipsa. Dar, daca-ti pune pecetea aceea inseamna ca te dai in mainile lui Antihrist. Tu spui ca esti crestin, dar, daca ti-a pus pecetea pe tine, degeaba spui ca esti crestin. Esti departat de Dumnezeu.

- Dar daca ei te marcheaza fara sa stii, daca tu nu esti constient ca ti-au pus pecetea?

- Apoi, parinte, eu socotesc ca inaintea lui Dumnezeu este asa… Dumnezeu zice: „Da-mi, fiule, inima ta”. Daca tu nu esti de acord si ei ti-au pus pecetea fara sa vrei, tu nu ai nici o vinovatie inaintea lui Dumnezeu. Chestiunea asta Dumnezeu o stie. Daca ti-a pus-o fara sa-ti spuna, fara sa declari: „Da, vreau buletinul care are numarul 666, care-i pecetea lui Antihrist, vreau, ca am nevoie“, n-ai vina. Numai atuncea esti vinovat, daca stii. Dar asa, daca tu treci pe langa ei, si ei, cu mestesugurile care le au, iti pun numarul, inaintea lui Dumnezeu nu suntem vinovati. Tot crestini suntem si tot ca pe niste fii ai lui Dumnezeu ne va judeca Dumnezeu.

- Se spune ca microcipurile iti pot afecta mintea, modul de gandire, ca te distrug incet-incet, ca au scopul sa te controleze ca pe un animal. Daca tu stii lucrul asta, e bine sa le primesti?

- Nuuu! Asta-i rau.

– Stiti cum au facut? Au disparut banii si au facut cartele. La inceput, conducatorii spun ca e bine cu cartela, dar apoi zic ca o poti pierde. Si, decat sa mai ai cartela, atunci „mai bine iti implantam microcip”[1] Si atuncea te duci la banca, pui doar degetul si scoti banii. Microcipul e la tine tot timpul, nu poti sa-l pierzi asa cum ai pierde o cartela sau un buletin, si acolo in microcip ai si toate datele despre tine, toti banii.

- Mare lucru, mare lucru. Asta-i! Ei vor sa distruga omenirea, ca daca-ti pune asa ceva ca sa nu fii stapan tu pe gandire… Eh, numa’ mila Domnului sa fie cu noi.

- Ei sunt si vicleni, parinte, asta-i problema…

- Vicleni, da…

- Unii spun asa: „Eu o sa accept orice, dar n-o sa ma las de Hristos”. Altii zic, chiar si Parintele Paisie Aghioritul [2] scria, ca asta-i viclenia lor, ca te ametesc, ca nu au alt cod. Stiti ca toate lucrurile ce se vand acuma au un fel de cod de bare, sunt trei perechi de linii mai mari care la calculator se identifica cu numarul asta, 666. Si ei au zis ca altceva n-au gasit, deci e o smecherie la mijloc, e dubios, stiti? Si chestia asta a facut mare panica intre unii. Unii duhovnici din Romania, pe care i-am intrebat, au spus asa: „Cu buletinul nu va faceti probleme, ca nu-i bai cu buletinul, fiidca lepadarea va fi clara. Ca se va spune: «Ori te lepezi de Hristos, ori nu poti cumpara si vinde nimic.»”. Altii spun ca-i viclenie, ca o sa fie foarte vicleana treaba, ca n-or sa spuna, „uite, te lepezi de Hristos si poti cumpara sau vinde”. Deci, care-i treaba? O sa fie clara lepadarea? O sa spuna: „Mai, ori accepti asta si poti cumpara orice, dar te lepezi de Hristos, ori daca nu te lepezi de Hristos, n-ai sa poti cumpara nimic din magazine”?

- Apoi da! Da! Asa cred ca o sa fie, o sa spuna clar: „Leapada-te de Hristos si uite, ai toate bunatatile!”

- Cum L-au ispitit pe Mantuitorul.


- Pai da… Ei, numai Dumnezeu stie ce o fi, dar sa ne rugam Bunului Dumnezeu sa ne lumineze mintea sa nu dam gres. Ca, daca dam gres... Dar nu cred ca treaba asta o slobozeste Dumnezeu asa, fara sa vrem noi sa ne lepadam de Hristos.

(Conv. cu monahi de la M-rea Oasa, 05-11-2002)

*

- Parinte Dionisie, acuma in lume e foarte mare tulburare in legatura cu stampila Antihristului, 666. Ce ne puteti spune, Sfintia voastra, in legatura cu aceasta problema?

- Daca ti-o pune pe mana., daca ti-a dat-o in mana, scrisa, o stampila, tu, vrand-nevrand, te-ai dat cu Antihrist. Tu zici ca esti crestin si ortodox, dar, daca te-ai lepadat, na…Trebuie sa nu ne lepadam de Hristos. Noi suntem crestini si Sfintii Parinti cei vechi ne-au proorocit ca o sa vina timpurile astea. De-acuma trebuie intelepciune, ca vrajmasii Adevarului cu diplo­matie fac in asa fel ca singur tu sa ceri pecetluirea. Daca n-ai stampila lui Antihrist, nu poti sa lucrezi, nu poti sa muncesti, n-ai nimic, nimic, nimic.


- Deci va fi o pregatire, pe buletine, pe pasapoarte, pe bani, pe imbracaminte ori stampila se va pune intai, va merge direct pe om?

- Ei, pai dupa cum scriu Sfintii Parinti, la urma urmelor, la urma, o s-o puna pe fruntea omului sau pe mana.

- Deci acuma buletinele si pasapoartele care sunt toate electronice, prin calculator, contin stampila aceasta ori nu?

- Nu stim. Unii spun ca o contin, dar in secret. Insa noi, daca nu vedem numarul 666, noi ramanem in pace si la Dumnezeu nu suntem vinovati. Da’ cand or veni si ti-o vor pune pe mana, pe frunte, atuncea e altceva. Daca ti-o vor pune fara sa vrei tu… na, cum stam noi acuma la discutie, ei vin si de departe iti pun stampila, atuncea nu suntem vinovati. Ca Dumnezeu ce zice? „Da-mi, fiule, inima ta”. Inima noastra este ca sa nu fim cu Antihrist. Dar, daca ei cu viclesug ne-au stampilat, inaintea lui Dumnezeu suntem fara de vina. Dumnezeu inima o cauta. Ca ei o sa intrebuinteze si asta, vrand-nevrand te stampileaza.


- Parinte Dionisie, se spune ca omul, cand va primi stampila asta, benevol se va lepada de Hristos si n-o sa mai poata face fapte bune, adica o sa fie ca un fel de robot. Multi se tem sa primeasca pasapoartele si buletinele electronice, zic ca ele contin stampila aceasta si chiar s-au creat multe neintelegeri. Mai ales in Biserica Ortodoxa Rusa sunt multi preoti care nici nu-i primesc la impartasanie pe cei care au buletine si pasapoarte electronice, nici in manastire nu le permit sa intre, pentru ca spun ca acesti oameni de-acum sunt lepadati de Hristos. Totusi, oamenii acestia, facand lucruri, le fac constient, adica fac fapte cum este pocainta, recunosc ca au pacatuit, cu durere in suflet… Cum va explicati lucrul acesta? Sunt de primit buletinele acestea ori nu, indeobste?

- Parinte, e lucru simplu. Cand ti-or pune pe mana sau ti-or da: „Uite, aici e 666, primeste-l!”, si tu vei primi, atuncea esti vinovat, fiindca stim de mici copii ca acela-i Antihristul. Dar, daca el, fara sa te intrebe, fara nimica, nu-ti spune: „Uite, iti dau pasaportul, da’ inauntru am pus stampila lui Antihrist”, nu-ti spune, nu stii nimic, si ai tu ideea ca nu cumva sa fie scris, atuncea n-avem pacat. Avem pacat cand tu singur o ceri: „Da-mi stampila, 666, ca eu ma dau cu voi”. Atuncea-i pacat! Dar daca el ti-o da fara sa stii tu, fara sa iti ceara ideile tale, atuncea nu e. Ca la Dumnezeu nu este nedreptate. Numai Dumnezeu este adevarul.

- Multi se tem ca datele din pasaport sunt introduse intr-un calculator universal, acela mare despre care se vorbeste, „Fiara”[3], si ca prin acest calculator poate sa fie influentata constiinta si vointa omului, sa-l lipseasca de vointa.

- Apoi parinte, in chestiunile astea numai Dumnezeu sa ne fie intr-ajutor si sa ne lumineze! Ce stim noi ce fac ei? Se poate intampla asa ca, fara sa ne mai intrebe, te stampileaza, te cutare si uite, asta e… Dar la Dumnezeu nu merge viclesug. Nu, la Dumnezeu este ce gandesti tu in sufletul tau. Ca asa zice Mantuitorul: „Da-mi, fiule, inima ta”, adica inima noastra sa fie cu Dumnezeu. Si Dumnezeu stie ca, daca ne-o pune cu sila, fara sa ne intrebe, inima noastra-i cu Dumnezeu, nu-i cu stampila lui Antihrist. Eh!… Sa facem rabdare si Dumnezeu sa ne fie intru ajutor.

(Conv. cu calugari de la M-rea Noul Neamt, Basarabia, 08-07-2002)

*

- O credincioasa din tara spune ca o sa se puna cipuri la animale [4], o sa le marcheze, si va intreaba ce atitudine sa ia?

- De ce o sa puna semne pe animale?

- Pai ca sa stie numarul lor, ca sa aiba control asupra lor. Pentru recensamant.

- Da, asta si inainte era, cand eram eu mic. La noi este o comuna mare, cu doua sate, si apoi vacile care erau, vacile care se mulgeau aveau cireada lor diferita – „cireada din Cotul de sus” si „cireada din Cotul de jos” – adica erau doua cirede, si pe fiecare vaca se punea o pecete, pe corp, ca sa se stie ca-i de la cireada de jos sau de sus.

– Deci ce sa faca femeia, sa primeasca marcarea animalelor?

- Sa primeasca, sigur, ca asta nu-i un lucru care sa te desparta de Dumnezeu.

– Ea mai spune ca e vorba sa se dea buletine cu microcipuri. Adica microcipuri in buletin, separat, nu pe om. Inca nu-i vorba sa fie chiar asa, dar ce sa faca atunci cand vor veni?

- Ei, pai atuncea cand or veni, sa se ajute, sa se sfatuiasca cu duhovnicii din tara. Ca vezi ce lucru „minunat” este? Noi stim din Sfintele Carti ca bu­letinul acela are 666, pecetea lui Antihrist. Dar ei nu-ti spun: „Ai in vedere ca asta e 666, care inseamna ca nu mai esti apropiat de Hristos, esti apropiat de Antihrist, contra lui Hristos“. Atata-i de minunat lucru, ca si parintele Cleopa asa spunea: „Daca nu-ti spune ca-i 666, eu iau bu­letinul acela. Tot cu Hristos sunt“. Ei, lucruri „minunate”, ca ei pot sa-ti puna pecetea pe frunte si pe mana fara sa stii.

Numai cand o sa fie discutia, „uite, de azi ina­inte o sa ai buletinul asta. Buletinul asta este ca sa fii ucenicul lui Antihrist”, atuncea, sigur, e altceva. Eu cred asa, ca trebuie discutate lucrurile astea cu oameni inspirati de Duhul Sfant. Conducatorii lumii o sa spuna asa: „Daca nu iei buletinul, tu esti con­tra noastra. Daca nu iei buletinul, esti contra legilor“. Vezi? Dar cand declari: „Da, iau buletinul si ma inchin lui Antihrist”, cand te inchini lui Antihrist, de-acuma te-ai lepadat de Hristos cu desavarsire.

(21-09-2003)

Dupa cum au conducatorii lumii mestesugurile lor atata de titanice, iti pun stampila pe frunte si pe mana fara sa stii tu. Dar atuncea tu esti vinovat? De la sine se intelege ca nu. Asa si asta. Daca ei nu-ti spun nimic…

Am vorbit acum vreo trei ani cu niste politisti despre buletinele astea. Ziceau: „Ei nu-ti spun ca asta-i buletinul cu 666, asta-i buletinul”. Nu discuta nimic, sa-ti zica: «Uite, ai buletinul asta, dar sa stii ca asta-i buletinul lui Antihrist si te-ai lepadat de Hristos». Atuncea da. Dar asa, noi, ca politai, trebuie sa-l luam si sa-l punem in buzunar si sa ne oranduim dupa acelea fara sa discutam, ca, daca incepem sa discutam, mai cu seama noi, ca politai, daca zicem ca nu-l luam, ca-i asa si asa, tot atuncea ne da afara.

Eu asa cred, Dumnezeu stie cum, dar adevarul asta este – cand cu gura ta te lepezi, cand cu gura ta spui: „Vreau sa iau 666, sa fiu ucenicul lui Antihrist”, atuncea esti vinovat. Aceea da. Dar ei nu-ti spun nimica de asa ceva. Ei spun ca ,,666 e secretul nostru, prin care putem sa stim ce face toata omenirea, prin care poate sa te controleze pe tine unde esti si ce faci, daca nu esti om rau si daca nu esti om bun, ca sa fii totdeauna sub observatia lor”.

- Bine, asta nu-i ceva fatis impotriva credintei. Buletinul tine mai mult de oranduirea politica a statului, a veacului astuia.

- Sigur, a veacului. Numai cand ti se cere o lepadare de Hristos, atuncea e primejdie. Dar noi, fiindca stim din Sfintele Scripturi ca 666 este pecetea lui Antihrist, sa fim atenti. Insa ei nu-ti spun de asa ceva, ci doar: „Cu numarul asta noi putem controla tot Pamantul, sa stim orice persoana, cine e si ce face si cutare”.

(21-09-2003)

*

- Parinte Dionisie, au aparut acum niste carti, des­pre 666, despre sistemul de marcare cu 666 pe mana sau pe frunte, despre buletine, carduri, cecuri, ca o sa fie cum scrie si in Apocalipsa [5].

- Da. Cu cata subtilitate lucreaza vrajmasul! Si vezi, s-a scris despre asta inca din timpul Sfintilor Apostoli. Sfantul Ioan, Cuvantatorul de Dumnezeu, el a vazut chestiunea asta.

- Apocalipsa!

- Apocalipsa, vezi? Adica n-avem nici un cuvant de indreptare, ca n-am stiut, ca n-am priceput toate astea. Dar, cu toate ca stim, trebuie sa ne rugam zi si noapte la bunul Parinte Ceresc sa ne lumineze, sa nu alunecam, ca cei care vin cu chestiunile as­tea sunt oameni subtili, adica oameni experimentati in viclesug, ca sa te convinga ca nu-i nimica. „Asta nu-i nimica, aceea nu-i nimica”, pana cand iti pune pecetea si de-acuma esti al lui Antihrist. Tu spui: „Eu sunt crestin-ortodox”, dar ai pecetea pe tine. Vezi? Vezi, cata „delicatete” sataniceasca?

- Si cum o sa fie asta, parinte?

- Uite ce – sub nici un motiv nu poate sa-ti puna pecetea fortat [6]. Singur-singur tu o sa poti sa o ceri, ca, daca ti-o pune fortat sau tu nici nu stii, inaintea lui Dumnezeu nu este nedreptate. Noi stam acuma si mancam, dar, daca vine altul si ne-o bagat otrava in mancarea noastra, noi am mancat-o fiindca n-am stiut, nu-i asa? Asa si cu pecetea lui Antihrist – daca va fi pusa pe persoanele care nu sunt de acord sa o primesca si stiu ca e vatamatoare, chiar daca se va pune, persoanele acelea inaintea lui Dumnezeu socotesc ca n-o sa fie vinovate.

Totul este vointa omului. Singur o sa te duci si o sa o ceri: „Nu-i nimic, uite, cum a luat celalalt si are dreptul sa se duca incoace si incolo, si are si serviciu, si-i platit bine, de-acuma ma duc si eu”. Atuncea esti departat de Dumnezeu, fiindca cu vointa ta vii.

(Conv. cu trei studenti romani)

*

Bineinteles, acuma pe alimentele care se vand au pus sigiliul acela.[7] Nici nu ne-au intrebat, nici nimica, numai Dumnezeu stie, dar eu socot ca nu suntem vinovati. Nu ne-o intrebat nimenea, au pus sigiliul acolo cu viclesug, ca sa obisnuiasca omenirea cu semnele acelea, ca atunci cand ti le-or pune pe mana sau pe frunte sa zici ca nu-i nimica. Ei, d-apoi cum sa fie nimica? Daca zici asta, tu te-ai lepadat desavarsit de Hristos. Nu-i asa, asta-i o greseala. Poti pune tu o suta de cruci, dar in inima si in mintea ta singur cunosti ca esti vinovat. Asa mergi inaintea lui Dumnezeu…

Vezi, de aceea trebuie luare aminte, ca toate cele ce s-au scris, spre invatatura noastra s-au scris. Noi suntem in timpurile cele mai critice. Cei mai multi dusmani ai Ortodoxiei sunt acuma, cum n-au fost poate niciodata. Si cu mult viclesug se poarta dusmanii. Inainte, imparatii romanilor – ca de acolo a inceput urgia, daca le spuneai ca esti crestin te omorau, te chinuiau, te faceau bucatele – nu mai stateau la discutii. Dar acuma cu mult viclesug dusmanii ortodoxiei cauta sa te convinga ca tu singur sa-i asculti si sa te lepezi de credinta si de Adevar. Dar dupa cum am zis – noi, ca oameni simpli si ca oameni inapoiati, nu ne trebuieste nimic altceva decat sa ne rugam zi si noapte la Dumnezeu sa ne izbaveasca Dumnezeu de intunecime. Nu numai pe noi, dar si pe conducatorii nostri. (2003)

__________________
[1] La data aparitiei cartii, 2010, bancile din Romania se afla in plin proces de inlocuire a cardurilor magnetice cu cele care contin cipuri, cel mai important avantaj al acestui instrument de plata fiind considerat gradul superior de securitate. Cardul cu cip are diverse aplicatii, printre care si portofelul electronic. Emiterea noilor carduri se face pe baza normelor Uniunii Europene de implementarea sistemului SEPA, care obliga bancile sa treaca la cip pana la finele lui 2011.

[2] Vezi scrisoarea publica a Cuviosului Paisie Aghioritul (1924-1994), „Semnele Vremurilor – 666″, redactata in Sambata din prima saptamana a Postului Mare, 1987.

[3] In literatura de specialitate referitoare la sistemele de supraveghere electronica se afirma ca „The Beast” (Fiara) – porecla atribuita mca din anii ‘70 – ‘80 unui gigantic calculator aflat la Bruxelles, intr-unul dintre sediile oficiale ale Pietei Comune – ar avea misiunea de a monitoriza vietile sutelor de milioane de cetateni ai Uniunii Europene.

[4] In Romania, pe baza Legii 25/2003 (inregistrarea bovinelor), Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) a inceput din 2005 implementarea efectiva a sistemului de identificare si inregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor si suinelor, prin injectarea sub piele a unui microcip. Fiecare animal a fost identificat printr-un numar unic la nivel national. Con­form Legii 25/2003, proprietarii care nu isi inregistreaza animalele cu cipul electronic nu le pot vinde si sunt pasibili de amenzi mari.

[5] Este vorba, in principal, de cartile intitulate „La apusul libertatii”, scrisa de ieromonahul Hristodul, calugar de la Muntele Athos, si „Apocalipsa 13. Sfarsitul libertatii umane”, scris de romanul Mircea Vlad (pseudonim).

[6] De aceeasi parere era si Cuviosul Paisie Aghioritul (1924-1994). Intrebat fiind daca mai marii lumii vor impune pecetluirea cu sila, el a raspuns: „Politetea lor nu va ajunge pana acolo! Vor fi politicosi pentru ca vor fi… europeni. Vor arata ca sunt la inaltime. Nu vor chinui pe oameni, dar omul nu va putea trai daca nu are pecetea. Vor spune: «Fara pecete va chinuiti! Daca ati fi primit-o, nu ati fi trait asa de greu.»”, (Cuviosul Paisie Aghioritul, „Trezire duhovniceasca”, p. 202). In acelasi timp, Parintele Paisie era convins ca procesul de inaintare spre pecetluire va fi viclean si ca cei care nu vor fi de acord cu sistemul impus de Antihrist vor sfarsi prin a fi persecutati.

[7] Referire la asa-numitele coduri de bare folosite pentru reprezentarea numerelor de cod ale diferitelor produse, cele mai cunoscute si mai larg intrebuintate sisteme fiind U.P.C (Universal Pro- duct Code – Codul universal al produselor) si E.A.N-13 (European Article Numbering – Numerotarea Europeana a Obiectelor). O serie de specialisti sustin ca barele de siguranta (guard bars) aflate la inceputul, la sfarsitul si la mijlocul codului – trei perechi de linii verticale paralele mai lungi decat celelalte linii paralele – sunt citite de com­puter ca fiind cifra 6. La citirea codului, calculatorul detecteaza mai intai prezenta celor trei bare de siguranta (care, decodificate, alcatuiesc pe toate produsele numarul 666) si apoi, recunoscand aceasta pecete, declanseaza citirea codului si efectuarea operatiilor economice. Potrivit unor teologi si ganditori crestini, sistemul electronic utilizat in cazul codurilor de bare, avand la baza numarul 666, este premisa instaurarii pe Pamant, pe parcursul mai multor etape, a sistemului economic, politic si social mentionat in Cartea Apocalipsei, si care are drept scop identificarea oamenilor dupa numarul fiarei si aservirea lor lui Antihrist. Acceptarea numarului fiarei va atrage dupa sine lepadarea de Hristos si instrainarea automata si vesnica de singurul si adevaratul nostru Domn”.

(din: Staretul Dionisie, Lumea în vremurile de pe urma, Editura Prodromos, 2010) , sursa

Acest post a fost editat de Mihaitza77: 06 July 2010 - 07:36 AM

Oricat am invata, e cu neputinta sa cunoastem pe Domnul daca nu vom vietui dupa poruncile Lui, pentru ca nu prin stiinta, ci prin Duhul Sfant se face cunoscut Dumnezeu.A crede ca Dumnezeu exista e un lucru si a-L cunoaste e altceva(Sf.Siluan Athonitu

#22 | pid:3236 | tid:602
Mihaitza77

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 593 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:literatura duhovniceasca a sfintilor parinti
  • Confesiune:ortodox
Cuv.Pr.Efrem de la Mănăstirea Sfântul Antonie din Arizona
În timpul spovedaniei mele(se refera la fiul duhovnicesc) recente i-am transmis Părintelui Efrem de la Sfântul Antonie îngrijorările fraţilor noştri români şi ale Părintelui Iustin şi dacă acceptarea acestor cipuri biometrice RFID îi înstrăinează de Biserica lui Hristos. Răspunsul Părintelui a fost categoric: „Nu, în nici un caz! Aceasta nu este pecetea fiarei. Pecetea va fi impusă după cel de al treilea război mondial! Preoţii greşesc dacă îndepărtează credincioşii de la sfântul potir pentru folosirea acestei tehnologii!”

cititi toata scrisoarea aici


Oricat am invata, e cu neputinta sa cunoastem pe Domnul daca nu vom vietui dupa poruncile Lui, pentru ca nu prin stiinta, ci prin Duhul Sfant se face cunoscut Dumnezeu.A crede ca Dumnezeu exista e un lucru si a-L cunoaste e altceva(Sf.Siluan Athonitu

#23 | pid:3269 | tid:602
sergiu.c

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 521 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:credinta stramoseasca crestin-ortodoxa
  • Confesiune:ortodox
Pentru duhovnicii care spovedesc persoane care, cu stiinta sau nestiinta, au primit actele biometrice - Pr.Mihai Valica

Doamne, ajuta!

Intrucat s-a inteles exagerarea afiselor smintitoare de la Petru Voda legate de actele biometrice si la porunca Parintelui Justin au fost date jos,
Imagine Atasata: afis_SMINTITOR_atentie_fara_cipuri_.jpg

doresc sa fac cateva precizari pentru duhovnicii care spovedesc persoane care, cu stiinta sau nestiinta, au primit acele acte.

Principiul iconomiei trebuie sa primeze si dragostea fata de penitent sa fie temelia Spovedaniei. Se cere ravna fata de Hristos si invatatura Bisercii, dar cu pricepere si multa intelepciune, pentru a nu face rana si mai adanca.

Taina Spovedaniei reprezinta “Tribunalul iertarii” si nu al condamnarii si, de aceea, trebuie sa dam solutii de vindecare, si nu sentinte de condamnare si de excludere fata de penitent.

Pastorii duhovnicesti daca au multa dragoste fata de penitent vor fi inspirati si indrumati de Duhul Sfant. Altfel vor lucra doar condusi de propriile pareri, fixatii teologice si inversunari personale si se vor substitui astfel, dreptatii si bunatatii lui Dumnezeu.

Deci sa exercitam Sfanta Taina a Spovedaniei ca mijlocitori si impreuna lucratori cu Hristos si Duhul Sfant, si nu in locul lui Hristos si al Sfantului Duh.

Celor care nu sunt duhovnici sau pastori sufletesti, in cazul de fata, li se potrivesc cuvintele Sf. Parinti: daca esti oaie nu te pune in locul pastorului! Daca te faci pastor oaie fiind, talibanizezi si transformi Biserica in inchizitie morala si nu o lasi sa fie Spital Duhovnicesc si mijloc de indumnezeiere.

Daca veti considera oportun mica mea interventie o puteti posta pe net. La fel si micul comentariu atasat.

Cu dragoste frateasca in Hristos Domnul si Mantuitorul nostru,Pr.Mihai Valica

Despre Actele Biometrice - Pr.Mihai Valica

1. Precizări teologice despre actele biometrice în contextul Sfintei Spovedanii

Cei ce au acceptat actele biometrice este greu de spus că au căzut din har ori s-au lepădat de Hristos, deoarece ei nu au primit pecetea antihristică, ci au dat dovadă de puţină credinţă faţă de profeţiile din apocalipsă şi trebuie canonisiţi pe măsură.

Actualmente, creştinii doar sunt „testaţi” prealabil şi nu pecetluiţi de forţele oculte, care doresc să evalueze vigilenţa creştină, rezistenţa lor la insistenţele acestora şi cât sunt creştinii de atenţionaţi şi avizaţi de lucrarea lui antihrist. Confruntarea finală va fi grăbită sau întârziată în funcţie de nepregătirea sau pregătirea duhovnicească a omului în lupta cu antihrist.

Cred că, acțiunea în sine de punere în practică a catagrafiei biometrice, precum și documentele biometrice reprezintă doar o etapă pregătitoare venirii lui antihrist.

Nu trebuie pus semnul egal între un paşaport biometric şi numărul 666, care este pecetea finală destinată celor căzuţi. (Apocalipsa 13, 8). Cine va accepta cu uşurinţă actele biometrice fără să opună o rezistenţă morală, acela va primi cu aceaşi uşurinţă si pecetea în vremurile de apoi.

2. Dileme canonice şi pastorale

Cum trebuie îndrumaţi pastoral cei ce din neştinţă sau cu bună ştiinţă au primit actele biometrice?

Creştinii trebuie să fie îndrumaţi duhovniceşte să renunţe de bună voie la actele biometrice ca un exerciţiu spiritual de pregătire pentru confruntarea cu forţele răului în zilele de apoi şi nicidecum pedepsiţi de duhovnici cu asprime, ca şi când aceştia au primit deja pecetea antihristică.

Este o eroare teologica şi pastorală gravă şi putem duce în derizoriu sau minimaliza profeţia ioaneică din Apocalipsă 13-14 dacă procedăm altfel.

Trebuie de asemenea să-i atenţionăm pe credincioşi, cu mult tact pastoral şi cu înţelepciune duhovnicească, despre scopul final al acestei acțiuni, care va condiționa existența omului de supunerea oarbă și discreționară de o persoană, de un sistem sau de o ideologie totalitară, așa cum este profețit în Apocalipsa 13-14.

Momentan trebuie să vedem acţiunea actelor biometrice ca o fază premergătoare venirii lui antihrist iar răspunsul nostru şi atitudinea noastră să anticipeze fermitatea angajării noastre în vederea respingerii ofertei lui.

Aşa cum soldaţii fac armată şi instrucţie înainte de a se pregăti de război, tot aşa şi creştinii au datoria morală de a se instrui duhovniceşte întrucât „… i s-a dat să facă război cu sfinţii şi să-i biruiască şi i s-a dat ei stăpânire peste toată seminţia şi poporul şi limba şi neamul”(Apocalipsa 13,7). Cine se instruieşte va şti să lupte şi va reacţiona ca atare, cine refuză va pierde.

Din această perspectivă apare o dilemă atât de partea duhovnicului cât şi de partea penitentului. Care trebuie să fie poziţia duhovnicului faţă de cei ce minimalizează sau nu cred în pericolul moral al cipurilor sau nu se pregătesc în vederea instrucţiei duhovniceşti în confruntarea cu antihrist şi cu slujitorii înainte-mergători ai acestuia?

Întrucât nu sunt canoane privitoare la actele biometrice, duhovnicul va trebui să cântărească bine lucrurile şi să-l ajute pe penitent să înţeleagă gravitatea lor şi nicidecum să îl descumpănească pe acesta îndemnându-l la părăsirea soţului sau a soţiei, la dezicerea de familie sau la alte atitudini extreme de excludere de la viaţa liturgică a Bisericii, ci să-l îndrume duhovniceşte spre spovedanie deasă, rugăciune, citirea Sf. Scripturi, post etc. şi să-l convingă să renunţe la actele biometrice din câteva motive evidente din punct de vedere civic şi religios:

1. că introducerea cipurilor biometrice este, fără îndoială, un scandal, o jignire şi o umilință adusă persoanei umane. Sub nici o formă neacceptarea cipurilor biometrice nu trebuie privită ca o reacţie pe fondul unui fanatism religios, ci, mai întâi de toate, ca o reacţie de apărare împotriva unei înregimentări electronice forţate într-un sistem de supraveghere suspect.

2. refuzul lor este o probă vie a credinţei concrete şi o mărturisire vie a statornicităţii sale faţă de provocările viitoare ale epocii antihristice;

3. dacă este în stare să renuţe la o acţiune care prefigurează epoca de sclavie totală, va fi capabil să facă la fel şi în faţa pecetluirii, dacă înaintează şi se întăreşte duhovniceşte, întrucât „cine este credincios în puţin va fi credincios şi în mult”.

Dilema duhovnicului constă în complexitatea definirii penitentului care a primit actele biometrice: ca apostat, ca neascultător de sfaturile duhovnicului sau ca necredincios? Apostazia este lepădarea conşientă de Hristos şi de dreapta credinţă. Se leapădă oare sau este într-o cădere duhovnicească cel ce primeşte actele biometrice? Greu de spus, însă iată câteva canoane care ne pot ajuta şi îndruma în actul vindecării pastorale. Restul lucrează, ne îndrumă şi ne inspiră cu prisosinţă Duhul Sfânt, dacă nu ne mândrim şi credem că doar noi avem soluţia salvatoare:

„Harul şi împăcarea (cu Biserica) să nu se refuze… apostaţilor care se pocăiesc şi se convertesc la Dumnezeu”. 45 Cartag.

„Duhovnicul să dea fiecărui penitent doctoria duhovnicească potrivită păcatelor săvârşite de acesta”: 1, 8 Grig. Nyssa; 102 VI; Ioan Hrisostom. Îndrumări adresate duhovnicilor.

„Să nu divulge păcatele ce i-au fost mărturisite în Taina Spovedaniei”. 34 Vasile cel Mare; 28 Nichifor Mărt.; 132 Cartagina. „Să se oprească de la Sf. Cuminecătură, dar să nu interzică intrarea în biserică celor ce mărturisesc păcate grele, ascunse”. 28 Nichifor Mărturisitorul. Dacă se leapădă să se împărtăşească cât de repede.

“Să procedeze cu chibzuinţă cu cei ce, de bunavoie, îşi mărturisesc păcatele”. 30 Nichifor Mărturisitorul.

„Cei ce au primit de la Dumnezeu puterea de a lega şi dezlega să cerceteze cu multă băgare de seama pe cei păcătoşi şi să le dea astfel de epitimii, care îi aduc cu cât mai multă uşurinţă şi siguranţă la calea binelui”. 102 VI.

„Să fie în conformitate cu păcatele săvârşite şi mărturisite de penitent“. 1 Grig. Nyssa.

“Episcopul are dreptul să mărească sau să micşoreze epitimiile, precum şi să graţieze pe penitenţii care se căiesc sincer de păcatele lor”. 121; 16 IV; 102 VI; 2, 5, 7 Ancira; 6, 43 Cartagina; 2, 54, 74, 84, 85 Vasile cel Mare; 4, 5, 7 Grig. Nyssa; 3 Atanasie cel Mare; 3 Ioan Postnicul.

3. În loc de concluzie

Întreaga noastră viață personală trebuie trăită în dragoste și vigilență creștină la toate nivelurile vieții cotidiene, fără preocupare exagerată doar pe aspectul evidenței biometrice. Fixarea exclusivă pe această acțiune precum şi canoanele disproporţionate şi descurajante date penitenţilor ar însemna căderea în capcana celui rău.

A reduce și a identifica pecetea lui antihrist doar în jurul sau chiar cu cipurilor biometrice, adică tocmai pe diavol care se neagă mereu pe sine și care se ascunde permanent în „marele anonim prin excelență” și se disipează mereu în generalități, în „legiune” (Marcu 5, 9), ne poate duce în eroarea de a ne concentra numai pe aspectul numeric al lui antihrist şi de a-i minimaliza acţinea diabolică doar la actele biometrice. Or, noi știm, că de la creerea lumii, ne duce în ispită zi de zi şi de aceea ne rugăm să ne izbăvească de cel viclean.

Prin înregistrarea și prelucrarea datelor personale biometrice, omul nu poate fi nicidecum redus sau deteriorat din punct de vedere ontologic, întrucât chipul și asemănarea omului cu Dumnezeu – Imago Dei – rămân intangibile. Omul se poate reduce sau degrada doar din punct de vedere al demnității teologice și umane, deci moral și civic de la imago Dei la un simplu număr sau cip electronic prin înscrierea într-o evidență biometrică, întrucât cel care nu va figura într-o bază de date biometrice nu există; adică practic el nu va exista din punct de vedere social potrivit sistemului actual de evidenţă a populaţiei. Este mai mult o cădere din drepturile sale civile şi un atac asupra conştiinţei creştine decât o cădere din har. Căderea din har se face atunci când te lepezi conştient de Hristos şi de dreapta credinţă, precum şi prin păcate grele de moarte. Să ne păzească Bunul Dumnezeu!

Domne Iisuse Hristoase fii cu noi, şi Duhule Sfinte inspira-ne şi ne îndrumă în actul vindecării penitentului de dragul iubirii lui Dumnezeu Tatăl pentru noi, oamenii!
Caci toate le poate Dumnezeu fara tine, dar ca sa te mantuiască din lumea aceasta nu poate fara tine. Nici tu nu te mântuiesti fara mana lui Dumnezeu si nici Dumnezeu nu te ridica daca nu-I întinzi si tu mana. Destul este ca te cercetează mereu si atat de mult te roaga (Pr.Arsenie Boca)

#24 | pid:3304 | tid:602
sergiu.c

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 521 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:credinta stramoseasca crestin-ortodoxa
  • Confesiune:ortodox
Monahul Moise Aghioritul
Aparitia numarului 666 pe tiparituri si produse, lucru care se intampla din ce in ce mai des, trebuie sa ne puna pe ganduri, dar nu trebuie sa ne duca la extreme. Desigur, nu aceasta este pecetea Antihristului, ci este doar un semn premergator, mai ales atunci cand numarul acesta apare pe actele noastre de identitate.

Ceea ce trebuie sa stie bine orice credincios este ca nu trebuie niciodata si pentru nici un motiv sa primeasca, oricare ar fi pretul refuzului sau, aceasta pecete, care inseamna negarea clara a lui Hristos si are drept urmare iadul vesnic. Asadar, cei care nu s-au lasat ademeniti de o viata confortabila si nu au primit sa li se scrijeleasca in frunte sau pe mana dreapta semnul Antihristului si au ales o viata plina de vitregii, acestia isi vor gasi tihna in slava vesnica.

(fragment din Monahul Moise Aghioritul, Binecuvantarea durerii si durerea iubirii, Editura Sophia, Bucuresti, 2005), citeste tot articolul aici
Caci toate le poate Dumnezeu fara tine, dar ca sa te mantuiască din lumea aceasta nu poate fara tine. Nici tu nu te mântuiesti fara mana lui Dumnezeu si nici Dumnezeu nu te ridica daca nu-I întinzi si tu mana. Destul este ca te cercetează mereu si atat de mult te roaga (Pr.Arsenie Boca)

#25 | pid:3388 | tid:602
emil

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 884 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:cunoasterea credintei in care m-am nascut
  • Confesiune:crestin ortodox
Parintele Arsenie Papacioc despre actele cu CIP
fragment video(partea a doua) din interviul 31.08.2010 luat de Pr.Arhim.Mihail Stanciu


- Parintele Mihail: Problema actelor cu cip, care urmeaza sa vina, stim cu totii ca nu sunt bune

- Parintele Arsenie: Parinte draga, mai intai se face zgomot prea devreme. Zgomotul asta este in favoarea dusmanului. Mi-a placut raspunsul Patriarhului Greciei: miroase a 666 in ce fac astilalti. Raspunsul meu e asta: eu n-as primi asa ceva.

- Parintele Mihail: Nici noi nu il primim.

- Parintele Arsenie: Dar inseamna ca iti pui si capul la bataie. Asa ca-i o chestie personala.

- Parintele Mihail: Acuma, au sustinut unii parinti ca crestinii care au acte cu cip n-ar mai trebui dezlegati la Taina Spovedaniei, nici impartasiti, iar ca preotii daca au…
- Parintele Arsenie: E o mare greseala. E o mare greseala. A venit Hristos si a dat aceasta putere si aceasta libertate. Prin Mine se poate orice. Nu este inca o vreme, ca nu este Judecata de Apoi ca sa zicem ca nu mai e valabil ce a spus Hristos. [Ce a spus Hristos] este valabil dincolo de vesnicie. Este Dumnezeu. Si spune intr-un loc Mantuitorul, ca sa speculam orice: nu se misca fir de par fara voia Mea. Suntem guvernati de Mantuitorul, draga, de povatuirile Lui. Dar nu se poate fara cruce. Asa este, pentru ca, va spun, Invierea Mantuitorului, care a fost atat de glorioasa, n-ar fi fost de valoarea asta, daca n-ar fi fost Crucea intai. (…)
- Parintele Mihail: Unii spun ca ar fi chiar lepadare de Hristos daca primesti actele cu cip.

- Parintele Arsenie: Parinte draga, lepadare inseamna lepadare. Nu este insa departe lepadarea despre care spuneti. Lepadarea e: eu nu cred in Domnul Hristos, asta e lepadarea.

- Parintele Mihail: Da, o marturie anti-Hristos.

- Parintele Arsenie: Anti-Hristos. Sa nu fim cu conceptia asta antihristica…

- Parintele Mihail: Si eu am incercat sa-i temperez pe multi care se inspaimanta si care devin la un moment dat foarte agresivi…

- Parintele Arsenie: Parinte draga, n-ai sa reusesti. Trebuie raspuns: eu nu primesc asa ceva. Atat.

- Parintele Mihail:...si apoi mai spun si ca preotii care au acele acte, unii pot sa fie chiar in strainatate, zice ca au pierdut harul, nu mai au Taine valide.

- Parintele Arsenie: Vai de mine, ce usor ne bagam in Iad. Ce usor ne lepadam de haruri.

- Parintele Mihail: Asta sa fie totul?

- Parintele Arsenie: L-a costat atat de mult pe Mantuitorul ca sa intelegem dreapta judecata a lucrurilor.

- Parintele Mihail: Asa este.

- Parintele Arsenie: “Eu inca sunt unde sunt, cine sunt, de ce nu recunoasteti?”, zice Mantuitorul. “Iert orice. Dar smerenie… Pocainta”. Nu fac pacatul ca sa ma ierte [Dumnezeu], dar ma surprinde vrajmasul.

- Parintele V.: Ii indeamna pe oameni sa isi vanda casele, sa plece in pesteri, sa lase totul ca a veni sfarsitul. Dar asta e chestie sectara, parinte, zic eu…

- Parintele Arsenie: Parinte, cand o sa vina sfarsitul, sfarsitul in sine o sa se declare, nu ei.

- Parintele Mihail: … Nu va avea trambite de genul asta. Mie mi se pare, parinte, aceasta simplista judecata a preotilor cu cip ca fiind cazuti din har, chiar la limita ereziei, pentru ca tu ajungi sa dispretuiesti lucrarea sfintitoare a acelui preot care poate sa fie sincer si cu inima smerita si jertfitoare. In America, de exemplu, parinte, aproape toti oamenii au asemenea acte cu cip. Ce inseamna, ca toti preotii de acolo din America nu mai fac Sfanta Liturghie? Pai tocmai Sfanta Liturghie tine lumea.

- Parintele Arsenie: Parinte, nici nu avem voie sa facem astfel de inventarieri. Nu-i nicio primejdie. Dar a spus patriarhul Greciei: miroase a 666. Si acuma ca un cuvant de sfarsit: eu nu primesc asa ceva.

- Parintele Mihail: Da, nici noi nu sustinem, asa este.

- Parintele Arsenie: Dar tu, te priveste, ca s-ar putea sa te coste capul. Si tu faci mai mult decat un sfat din partea mea.

Puteti descarca tot interviul aici :[VIDEO] Cuvinte despre mantuire (31 August 2010) - Pr.Arsenie Papacioc

Acest post a fost editat de Administrator: 07 September 2010 - 08:33 AM
adaugare link de descarcare a tot interviului

Suferinta ne smereste si ne învată a striga la ajutorul lui Dumnezeu.(Pr.Paisie de la Sihla)

#26 | pid:3435 | tid:602
Mihaitza77

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 593 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:literatura duhovniceasca a sfintilor parinti
  • Confesiune:ortodox
IPS Teofan,Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, despre pasapoartele biometrice/actul de identitate cu cip

Oricat am invata, e cu neputinta sa cunoastem pe Domnul daca nu vom vietui dupa poruncile Lui, pentru ca nu prin stiinta, ci prin Duhul Sfant se face cunoscut Dumnezeu.A crede ca Dumnezeu exista e un lucru si a-L cunoaste e altceva(Sf.Siluan Athonitu

#27 | pid:3454 | tid:602
Mihaitza77

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 593 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:literatura duhovniceasca a sfintilor parinti
  • Confesiune:ortodox
Interviu cu Părintele Justin: Noi mergem tot cu mucenicia! Aşa mergem până la moarte şi nu renunţăm!
Părinte, există o nelămurire în rândul credincioşilor cu privire la problema cipurilor. Aţi folosit cuvintele: lepădare şi cădere din Har. Mulţi s-au scandalizat. Poate Sfinţia Voastră aţi avut o altă înţelegere a termenilor decât au înţeles ei. La ce v-aţi referit?

Când m-am referit la cădere din Har, n-am căutat să desfiinţez fiinţa umană în divinitatea ei. Chipul lui Dumnezeu rămâne, numai că este pervertit. Omul, chiar şi în păcatele lui, nu este lipsit de Harul lui Dumnezeu. Pentru că unde lipseşte harul, lipseşte şi omul, şi divinitatea. Omul este o fiinţă care nu poate trăi izolată şi fără ocrotire divină, pentru că altfel nu s-ar mai numi fiu al lui Dumnezeu, sau fiu al Tatălui ceresc. El, prin existenţa aceasta, poate să ducă o viaţă pe pământ într-o formă superioară, îndumnezeit sau cât mai aproape de divinitate, în care trebuie să se mişte toată viaţa. Evident că Harul creşte sau descreşte în viaţa omului, în măsura în care el lucrează virtutea, sau păcatul. În măsura în care a dobândit virtutea se găseşte în Harul lui Dumnezeu, la înălţimea aceasta dorită de Creator. Dacă însă omul acceptă să se lase pervertit şi înjosit prin păcat, atunci Harul lui Dumnezeu nu mai lucrează în toată plinătatea lui, pentru că este împiedicat de voinţa rea a omului. Noi colaborăm cu Dumnezeu atâta vreme cât ne aflăm în concordanţă cu voinţa Lui. Dar în momentul în care noi nu ne mai aflăm în concordanţă cu voinţa lui Dumnezeu, atunci ne cuprinde energia negativă a răului, care ne îndepărtează de Har.

În conştiinţa noastră, îngerul păzitor, care ne este dat la Botez, se apropie de noi şi ne ocroteşte de tot răul numai în măsura vredniciei noastre. El se poate apropia sau se poate depărta, în măsura în care noi dorim să trăim viaţa asemenea acestui înger. Acesta este de fapt şi scopul îngerului dat nouă la Botez – ca să ne poată apăra, să ne poată ridica, să ne poată apropia cât mai mult de Harul lui Dumnezeu. Câte daruri nu a lăsat Dumnezeu pentru a-l ridica pe om la înălţimile de la care el căzuse! Această ridicare şi sfinţenie a omului este lăsată în Biserica Domnului prin Sfintele Taine care conlucrează cu fiecare în parte.

Când am spus că se pierde Harul lui Dumnezeu, nu m-am gândit la o părăsire a noastră, fiinţială. Ci este mai mult o răcire în raporturile noastre cu Dumnezeu. Răcirea aceasta, într-adevăr, dacă se perpetuează în viaţa omului, poate duce la o pierdere mai mare a Harului. Cu cât sunt mai învechiţi în răutăţi şi în compromisuri, nepocăite, cu atât şi posibilitatea ridicării este mai anevoioasă, şi uneori aproape imposibilă. Păi diavolul de ce nu mai poate să se pocăiască şi să redevină înger de lumină? Pentru că el este învechit în răutăţi, a uitat frumuseţea Dumnezeirii, a uitat gustul Harului. Aşa şi omul, dacă persistă în răutăţi, Dumnezeu îi poate lua darul de a se ridica, darul de a tânji după Divinitate. Adevăratul creştin conştientizează că tot darul de Sus este şi pentru aceasta este foarte atent cum merge pe drumul mântuirii, astfel încât să nu supere câtuşi de puţin Harul Domnului, prin care viază. Adevăratul creştin se teme în fiecare clipă să nu cadă câtuşi de puţin, prin gând, nu doar prin faptă. Am zis doar că acest cip nu este lepădarea finală prin pecetea Fiarei, 666. Acest cip este premergător peceţii antihristice.

Din acest motiv mulţi v-au acuzat că sunteţi prea aspru, pentru că atâta timp cât nu este pecetea, înseamnă că nici lepădare nu e.

Ce creştin adevărat poate să se însemneze cu pecetea înaintemergătorului lui antihrist? Creştinul adevărat ştie că la cea mai mică lepădare îl părăseşte harul lui Dumnezeu, şi cu cât este mai sporit, cu atât simte această părăsire pe pielea lui. Mă minunez când aud despre preoţi şi monahi sihaştri, spunând că nu reprezintă niciun pericol acest cip. Mai bine ar tăcea. Călugării, mai cu seamă, sunt aceia care renunţă la toate cele lumeşti şi acced spre cea mai înaltă treaptă a desăvârşirii. Călugărilor, ca asceţi trezvitori, nu li se permite să facă nici măcar compromisuri mici, dar astfel de devieri? Avem o responsabilitate mare, pentru că lumea ne vede pe noi, monahii, ca pe nişte modele, vase alese ale Duhului Sfânt. Dar tot aşa şi creştinii – au datoria de a lumina prin vieţuirea lor popoarele neortodoxe. Altceva este să accepte cipul cineva care nu a trăit într-un mediu ortodox, ci a fost crescut într-o mentalitate occidentală sau needucat defel, şi altfel i se socoteşte unuia care cunoaşte prorociile şi a fost crescut în Tradiţia Ortodoxă. Dacă noi, creştinii, nu vom lupta împotriva compromisurilor, ceilalţi nici atât. Şi atunci nu ne facem vinovaţi pentru generaţiile viitoare pentru că nu le-am lăsat un model de rezistenţă? Dacă noi primim acum cipul, ceilalţi de după noi vor primi liniştiţi pecetea.

Au căzut oameni şi cad în păcate diferite. Noi, în general, putem să ne situăm pe poziţie de înger, sau putem să ne situăm pe poziţie de demon, în funcţie de păcatele noastre. Trebuie să fim conştienţi că, tot ceea ce lucrăm în viaţa noastră creştină, afectează şi pe îngeri în ceruri. Bucuria cerească este cu atât mai mare cu cât viaţa noastră spirituală de pe pământ este mai apropiată de ceruri. „Precum în Cer, aşa şi pe pământ” trebuie să fie. Viaţa noastră este mereu într-o strânsă legătură cu Viaţa şi voinţa lui Dumnezeu. Cerurile nu se pot asemăna cu noi, nici noi cu Cerurile, decât dacă purtăm acelaşi veşmânt.

Poziţia căzută a omului a fost o dată ridicată prin jertfa Mântuitorului nostru Iisus Hristos, dar este nevoie ca şi noi să trăim această jertfă, cei care ne-am botezat în numele Lui. Ca să revenim din nou la starea noastră de virtute, trebuie să ne ridicăm la nişte eforturi peste puterile noastre astfel încât să ajungem din nou în locul din care-am căzut.[cu ajutorul lui Dumnezeu][..]

De ce consideraţi primirea cipului o lepădare aşa de gravă?

Am să vă povestesc ceva din închisoare. Viaţa în celulă nu e uşor de descris, pentru că nu o poate înţelege decât cel ce a trăit-o. Lepădarea noastră de lumea aceasta era într-atât încât pe noi nu ne mai deranjau nici cântecele străzilor de dimineaţă, nici ostaşi mergând pe câmpul de luptă, nici gingăşiile copiilor care mergeau, de la cei mai mici până la cei mai mari, la scoală, cu bucuriile lor, cu zâmbetele lor, cu jocurile lor, nici frumuseţile şi bogăţiile lumii nu ne mai ispiteau, nici dorul după codri şi izvoare şi nici torturile lor. Era una şi aceeaşi pentru mine – ori era viaţa aceasta, ori moartea. Eram împăcat cu toate stările de lucruri, şi cu viaţa noastră chinuită, şi cu plecarea noastră de-aici, din lume. Pentru că concepţiile şi trăirile noastre erau mult mai apropiate de viaţa nematerialnică decât de cea materială, a unei bucurii de scurtă durată. Că omul întotdeauna, fie că este într-o stare, fie că este în alta, îşi dă seama de deşertăciunea şi-a unora, şi-a altora; are această capacitate cu care se naşte. Deci ridicarea şi îndreptarea este posibilă din orice păcat şi până la sfârşitul vieţii. Dar dacă nu te păzeşti în smerenie poţi rata şi şansa aceasta şi să nu îţi mai revii. Pentru că noi, chiar dacă aveam aceste bucurii spirituale, totuşi nu am fost scutiţi de încercări ce porneau de la mici compromisuri şi te aduceau într-o stare de totală neputinţă şi inconştienţă. Era o grea ispitire şi cernere.

Venea un caraliu şi-ţi punea în faţă o hârtie sau două, îţi dădea un creion sau un toc, şi trebuia să scrii că te lepezi de tot ce-ai gândit tu până atunci, şi de Dumnezeu şi de neam. Şi mulţi credeau că dacă se leapădă doar cu gura, sau în scris, dar îşi menţin credinţa în suflet, pot merge mai departe aşa, cu nădejdea că îi va ierta Dumnezeu. Dar nu a fost aşa, dragii mei. Am văzut cu ochii mei această mare durere – foarte puţini erau cei care îşi reveneau. Majoritatea cădeau din cădere în cădere. Au fost ispitiţi ca şi Mântuitorul pe Muntele Carantaniei – li s-a pus în faţă libertatea, li s-a pus în faţă familia, bucuriile şi toate valorile înafara crucii şi a suferinţei. Unii au cedat pentru o ţigară sau pentru un blid de mâncare, ce ţi se puneau înainte la anchetă. Erau acolo la anchetă, pe o masă – ţigări, erau pepeni, erau fructe. Şi ispititorul începea: „Ce te mai chinui? De ce nu spui ce ai pe inima ta, în mintea ta?” Nu prea foloseau ei cuvântul „suflet”, ei spuneau de „raţiune”. „Uite câte le pierzi tu, câte ai tu în faţă şi tu te lipseşti de ele. Spune, măi, dă-i aici, pe care-i mai ştii afară, în libertate, ca noi să-ţi reducem chinurile. Uite, ai zece, paisprezece ani, douăzeci de ani de puşcărie. Noi avem putere să-ţi reducem, în măsura sincerităţii tale şi a devotamentului pe care tu ni-l dovedeşti nouă”. Măi, şi te încântau aşa de frumos „bozgoreii” ăştia ai noştri, de parcă îţi dădeau o limuzină, şi te făceau să crezi ce spun ei.
[..]

Părinte, ce virtute sau faptă credeţi că ne poate păzi în vremurile acestea şi cele care vor veni, ca să nu ne lepădăm?

Lepădarea de sine. Nu ne rămâne decât să ne luăm jugul lui Hristos, să ne luăm cămaşa Lui, toate chinurile Lui. Şi aşa ne va da bunul Dumnezeu şi darul rugăciunii. Sunt şi la noi oameni care cad, se prăbuşesc, dar sunt şi oameni care rămân în demnitatea lor, şi cu rugăciunile lor vrednice pe care le primeşte Dumnezeu, va fi salvat şi neamul acesta. Dar să nu ne găsim în nepăsare. Să nu ne ispitească toate aşa-zisele bucurii ale acestei vieţi pământeşti. Noi trebuie să ne educăm de pe acum copiii, să ne formăm pe noi înşine, să putem posti, să ne putem ruga, să menţinem o stare în care să nu ne părăsească Dumnezeu. Atunci când ne părăseşte Dumnezeu cădem în deznădejde. Păzirea de deznădejde – aceasta este o chestiune foarte importantă. Să fim conştienţi că omul este în orice moment pe treapta aceasta a ridicării. Nu-i a creştinului deznădejdea. Deznădejdea este numai a omului lipit de material.

Credeţi că vom prinde vremurile apocaliptice?
Acum este de abia începutul durerilor. Dar va veni un război aprig, şi după război trebuie să fie acei 30 de ani de pace, după care se va încorona antihrist. Dar războiul deja a început. Noi suntem deja într-un război climatic şi biotronic. Nu vedeţi cum pot ei provoca şi cutremure, şi inundaţii, şi secetă, şi incendii? Dar bunul Dumnezeu îi va păzi pe aleşii Săi.
[..]
Acum or să vină şi cipurile acestea şi alte metode de control al minţii. Acesta este examenul cel mai greu prin care va trece omenirea. Acum va fi căderea şi pierzarea multora. Vor cădea toţi cei care sunt legaţi de cele pământeşti. Nu poate să lase bogatul bogăţia lui, maşinile, întreprinderile, casele şi toată averea, să-i spună creştinului că nu trebuie să ia cipul acesta. Câţi dintre noi, creştinii, la ora aceasta suntem pe poziţie de suferinţă, de răbdare şi de a purta crucea? Foarte puţini. Dar, ca întotdeauna, nu cei mulţi duc poverile şi greutăţile crucii, ci cei puţini, cei aleşi.

Dumnezeu să ne ajute în toate ispitele şi încercările care vin, cu tot curajul şi cu toată dragostea, pentru că toate acestea nu ne vor aduce decât bucuria cerurilor: „Veniţi la mine toţi cei osteniţi şi eu vă voi odihni pe voi”. Amin!
(fragment din interviu realizat de Monahia Fotini, 5 august, 2010, revista ATITUDINI nr.12, articolul integral aici)
Oricat am invata, e cu neputinta sa cunoastem pe Domnul daca nu vom vietui dupa poruncile Lui, pentru ca nu prin stiinta, ci prin Duhul Sfant se face cunoscut Dumnezeu.A crede ca Dumnezeu exista e un lucru si a-L cunoaste e altceva(Sf.Siluan Athonitu

#28 | pid:4119 | tid:602
Mihaitza77

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 593 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:literatura duhovniceasca a sfintilor parinti
  • Confesiune:ortodox
Comunicat OFICIAL al Sfintei Chinotite a Sfântului Munte Athos cu privire la guvernarea electronică şi cardul cetăţeanului
Ca urmare a depunerii în Parlamentul Grec a proiectului de lege privind „Guvernarea electronică” şi, implicit, cardul cetăţeanului ce urmează a fi emis după adoptarea acestei legi, Sfânta Chinotită a Sfântului Munte doreşte să semnaleze următoarele:

- Cardul cetăţeanului identifică personalitatea cetăţeanului şi îl convertește pe acesta într-un număr din cadrul sistemului guvernării electronice.

- Toţi cetăţenii sunt, de acum, înregimentați într-un sistem electronic care controlează şi prelucrează datele vieţii personale (activitatea economică, chestiunile legate de sănătate şi de muncă, comportamentul social etc.) anulând practic libertăţile acestora.

- Deoarece sistemul acesta are capacitatea de a se reprograma cu uşurinţă, considerăm că este real pericolul, pentru toți creștinii, de a li se viola libertatea conştiinţei religioase, privându-i astfel de posibilitatea mărturisirii credinţei şi propovăduirii Evangheliei lui Hristos, în mod liber.

- De asemenea, fiindcă autoritatea utilizării acestui sistem este încredințată unor entități non-definite în ceea ce priveşte caracterul lor public sau privat, cărora li se oferă posibilitatea de a adăuga sau elimina date din cardul cetăţeanului, este posibilă chiar şi eventualitatea folosirii în necunoştinţă de cauză a unor simboluri anticreştine de către credincioși.

Pentru toate aceste motive mai sus arătate, Sfânta Chinotită a Sfântului Munte îşi exprimă profunda îngrijorare şi înaintează Guvernului Elen rugămintea călduroasă de a nu continua demersurile pentru emiterea cardului cetăţeanului, recomandând creştinilor să folosească actualele acte de identitate.

Suntem împotriva aplicării obligatorii a acestui tip de card de identitate.

Ca și creştini ortodocşi nu trebuie să uităm ”că Cel care este-n voi e mai mare decât cel ce este-n lume” (I Ioan 4, 4)[1] şi că Hristos a „biruit lumea” (Ioan 16, 33), însă aceasta nu antrenează şi consimţământul nostru faţă de practici obligatorii şi contrare libertăţii umane.

Ne rugăm din tot sufletul ca Doamna noastră Născătoarea de Dumnezeu, Apărătoarea şi Supraveghetoarea Sfântului Munte să dea poporului evlavios al patriei noastre puterea de a răzbate în toate greutăţile vieţii şi mai ales în conjunctura dificilă prin care trecem.

† Toţi reprezentanţii şi stareţii din sinaxa comună a celor 20 de Sfinte Mănăstiri ale Sfântului Munte.

Traducere G. O. sursa: http://thriskeftika....11/05/h_05.html
__________________
[1] ”Voi sunteți din Dumnezeu, copilașii mei, și i-ați biruit (= Pe profeții mincinoși), pentru că Cel care este-n voi este mai mare decât cel care este-n lume„ (1 Ioan4,4). Biblia, versiunea diortosită după Septuaginta, de Bartolomeu Valeriu Anania, București – 2001.

sursa


Oricat am invata, e cu neputinta sa cunoastem pe Domnul daca nu vom vietui dupa poruncile Lui, pentru ca nu prin stiinta, ci prin Duhul Sfant se face cunoscut Dumnezeu.A crede ca Dumnezeu exista e un lucru si a-L cunoaste e altceva(Sf.Siluan Athonitu

#29 | pid:4120 | tid:602
Mihaitza77

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 593 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti
  • Preocupari:literatura duhovniceasca a sfintilor parinti
  • Confesiune:ortodox
Ucenicul cuviosului Paisie Aghioritul, Ieromonahul Isaac, autorul cărții ”VIAȚA CUVIOSULUI PAISIE AGHIORITUL”, ne vorbește despre buletinele biometrice



TRADUCERE
Părintele (Isaac): 666 este numărul numelui lui Antihrist.

Interlocutor (I): Astea, părinte, trebuie spuse.

P: Citiţi!

I: „Şi ea îi sileşte pe toţi, pe cei mici şi pe cei mari, şi pe cei bogaţi şi pe cei săraci, şi pe cei slobozi şi pe cei robi, ca să-şi pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte” (Apoc. 13, 16). Să continuu?

P: Da, da.

I: „Încât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, decât numai cel ce are semnul, adică numele fiarei, sau numărul numelui fiarei” (Apoc. 13, 17).

P: Fiţi atenţi, acest „sau”. Propoziţiile care sunt coordonate prin „sau” sunt disjunctive, adică au aceeaşi valoare, aceeaşi valabilitate, „fie se întâmplă asta …, fie se întâmplă ailaltă …”. Adică, fie avem pecetea fiarei, fie numărul fiarei, este acelaşi lucru. Le spune textul. Un filolog poate să facă asta [analiză].

I: “Aici este înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase” (Apoc. 13, 18).

P: Na, asta este, 666. Fie pecetea, fie numărul, acest număr al numelui lui Antihrist. Sfânta Scriptură nu vrea să bage în paginile sale numele lui Antihrist şi îl descrie cu acest număr. Le spune. Îl întrebăm pe om: „De ce vrei să iei buletinul sau paşaportul?” „Dacă nu iau, zice, nu pot să călătoresc, nu pot să iau bani, nu pot să fac cutare, nu pot să fac cutare.” Nu pe-astea le spune Apocalipsa?

I: Astea, părinte, trebuie să le spuneţi şi să ajungă şi în străinătate.

P: Acum în 2008 sau 2009 sau cel târziu 2010 se va desfiinţa banul de plastic şi ajungem direct la pecetluire, dar Dumnezeu nu ne va lăsa, ne va ajuta. Va micşora zilele, va micşora intervalul zilei. Ne va da posibilitatea să nu ne lepădăm. Pentru cei aleşi o va face. Luaţi o mică proprietate, să aveţi acolo o iarbă, ceva … Va trece. Zice Sfântul Apostol Luca „nu numai cu pâine va trăi omul, ci cu orice cuvânt al lui Dumnezeu” (Lc. 4, 4). Omul poate să trăiască şi doar cu apă, şi cu aer.

I: Omul nu are nevoie de multe, poate să trăiască cu puţine.

P: Evreii cum au petrecut 40 de ani în pustie doar cu mană? Atunci Dumnezeu ce e? Există ceva imposibil pentru Dumnezeu? El toate le poate.

I: Deci, trebuie să refuzăm buletinele [biometrice]?

P: Da.

I: Se dă mare luptă împotriva acestor acte în Atena. Şi politicienii încearcă să ne facă să le luăm.

P: Da, mulţi zic: „Iau buletinul şi îl însemnez cu semnul crucii” şi alte asemenea …

I: Şi aici, părinte, sunt părinţi în Sfântul Munte care nu au această problemă. Paşapoartele [biometrice] le-au luat.

P: Şi vor lua, ca să călătorească.

I: Unii ca să plece în străinătate. Adică şi părerile în Biserică sunt împărţite.

P: Da, vor lua. Nu se vor mântui, nu se vor mântui. Le spune Apocalipsa.

P: V-am spus, întrebarea asta este actuală. Dacă întrebi: “De ce să iei buletinul?” “Pentru că altfel nu pot să trăiesc, altfel nu voi putea să cumpăr sau să vând.” Şi nu le spune pe astea Apocalipsa, eu le spun? Nu zice că nu va putea „cumpăra sau vinde”?

I: La fel spunea şi Părintele Paisie.

P: Nu se întreabă oare omul că ajungem acele vremuri?

Un teren acolo, pune ceva în el, ca să poţi să trăieşti. Altfel, nu există … Acum, fie vom lua acest buletin şi ne vom lepăda de Domnul, fie vom primi să murim pentru Domnul … Mai bine să murim, decât să ne lepădăm de Domnul şi să fim pe veşnicie în iad. Mai bine să mor de foame decât să mă lepăd de Domnul.

Iadul nu se mai termină. Dacă aş şti că după 1000 de ani am nădejdea să iau o picătură, că se va termina, dar nu există … Iadul nu se mai termină. Aşa cum plecăm din această viaţă, aşa vom rămâne dincolo, nu avem nădejde să ne îmbunătăţim starea, nu se schimba locul nostru. Unul care aici face o crimă are şanse să renască prin har, dar dacă ajunge cineva în iad nu mai are şanse … . O spune Domnul.

I: Totuşi, părinte, dacă eşti singur e mai uşor, poţi să iei poziţie, să spui că nu primesc cutare, nu primesc cutare, dar dacă eşti căsătorit şi ai familie şi depind alţi oameni de tine, nu este uşor …

P: Ce să facem? Legea lui Dumnezeu aceasta este. Fiii Sfintei Solomoni [mama Macabeilor], şapte copii, Antioh îi prinde şi îi pune să mănânce carne jertfită idolilor. Oare Solomoni nu putea să le spună: “Ei, fac politică. Acum mâncaţi carnea, dar la noi acasă nu mâncăm”? Dar legea lui Dumnezeu spune că nu putem să mâncăm carnea aceea. Şi pe toţi şapte i-au omorât înaintea ei.

Martirii cât au suferit? Nu ne putem lepăda de Domnul. Sfântului Varlaam i-au pus tămâie aprinsă direct în mână şi i-au spus: „Acum arunc-o idolului!“. Şi nu a aruncat, i s-a ars mâna. Dumnezeu va găsi o cale să îi ajute pe cei care cred. Dacă luăm buletin sau paşaport sau orice altceva are legătură cu pecetluirea, s-a terminat. Împărăţia lui Dumnezeu nu o mai vedem.

I: Ce vreţi să spuneţi? Unde are 666 buletinul?

Alt I: Noul paşaport are, în cip.

P: Toate astea sunt nevăzute, dar într-acolo ne îndreptăm, sunt anii Apocalipsei, unii se pecetluiesc deja în străinătate.

I: ÎnAmerica.

I: Şi nici buletinul nu trebuie să îl luăm?

P: Nu le daţi pe cele vechi. Nu mergeţi să le schimbaţi. Şi eu iau o pensie. Nu voi mai putea să o iau. Ce să facem? Să ne lepădăm de Domnul? Mai bine să suferim de foame, o zi, două, trei şi să mergem în rai, decât să fim pe veşnicie în iad fără speranţă de scăpare.

Acum haideţi să vă deschid să vă închinaţi!

I: Spuneţi-ne istoria icoanei!

P: Este făcătoare de minuni, izvorăşte mir chiar şi din fotografiile mele. […]

I: Totuşi, părinte, situaţia se îngreuiază.

P: Da, se îngreuiază. Către sfârşit merge timpul omenirii pe pământ. Către sfârşit mergem.

Al doilea Părinte, Părintele Gavriil

I: Sfinţia-voastră, ce ziceţi, Părinte Gavriil, despre cei care au luat AMKA (Numărul Matricol al Asigurării Sociale)?

P: Trebuie să îl înapoieze, este o datorie sfântă, pentru că AMKA este introducere şi logodnă a pecetluirii.

I: Este mărturisire să înapoiezi AMKA?

P: Da, este o formă de mărturisire, pentru că [omul respectiv] îşi asumă toate consecinţele [lipsei de asigurări medicale], până la moarte.

I: Adică creştinii care nu îl vor lua şi vor prefera să moară, vor merge [dincolo] ca martiri?

P: Da, ca martiri ai conştiinţei sunt egali cu martirii, dar nu au suferit martiriul sângelui.

I: Şi ce îi sfătuiţi pe oameni să facă?

P: Să înapoieze carnetul de sănătate, să nu îl mai folosească, pentru că acum pare simplu, dar apoi când vor introduce cardul inteligent va înlocui toate celelalte acte.

I: Lumea se teme că îşi va pierde locurile de muncă.

P: „Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri” (Mt. 10, 32-33).

P:I: Deci, nimeni nu trebuie să se teamă.

P: Asta înseamnă credinţa vie care crede că există viaţă după moarte. Aţi înţeles?

I: Pentru că există mulţi care au îndoieli şi spun: „Nu suntem siguri că este [pecetea], nu este încă …”.

P: După cum se prezintă documentul [legii], AMKA este un cod care se va transforma şi va înlocui toate celelalte documente.

I: Da, se spune că în cinci ani va fi înlocuit.

I: Ce altceva i-aţi sfătui pe oameni?

P: Asta, să nu primească şi să mărturisească. Nu există soluţie de mijloc în această chestiune.

„Cel ce iubeşte pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine” (Mt. 10, 37).

Şi în alt loc „Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie” (Mt. 10, 34).

I: Mulţumim, părinte, rugaţi-vă pentru noi.

P: Ceea ce vă spunem noi deja am făcut, am preferat să nu ne mai luăm pensiile [neavând AMKA].

* * *

P: Mi-au trimis răspuns de la Guvern, că se face excepţii pentru motive de conştiinţă.

I: Ce aţi spune lumii?

P: O bună mărturisire! Ca să nu-şi piardă sufletul, căci dacă câştigăm lumea toată şi ne pierdem sufletul, ce vom face?

I: Toate sunt deşarte.

sursa


Oricat am invata, e cu neputinta sa cunoastem pe Domnul daca nu vom vietui dupa poruncile Lui, pentru ca nu prin stiinta, ci prin Duhul Sfant se face cunoscut Dumnezeu.A crede ca Dumnezeu exista e un lucru si a-L cunoaste e altceva(Sf.Siluan Athonitu

#30 | pid:6644 | tid:602
Luca.O

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 1578 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Confesiune:ortodox
Victorie partiala a moldovenilor impotriva indosarierii electonice(buletinele si pasapoartele biometrice) in urma protestelor preoţilor şi enoriaşilor în fața Palatului Republicii

După două săptămâni de proteste non-stop în fața Palatului Republicii, preoţii şi enoriaşii și-au strâns ieri corturile și au mers acasă. Chiar dacă nu le-au fost ascultate toate doleanțele, credincioşii se declară mulțumiți.

Compromisul a venit din partea deputaților, care au votat miercuri seara modificări la Legea cu privire la evidența electronică a cetățenilor. Potrivit noilor prevederi, la solicitare, moldovenii pot renunţa la buletine de identitate şi la paşapoarte biometrice.

„Această categorie de persoane va primi formularul număru nouă, fără codul de identificare, şi nu va fi inclusă în baza electronică de date", a explicat deputatul Alexandru Stoianoglo.

La ultima adunare din fața Palatului Republicii, clericii şi mirenii au citit rugăciuni de mulțumire adresate conducerii statului. La slujbă au participat Mitropolitul Moldovei Vladimir și Episcopul de Bălţi şi Făleşti Marchel. „Dacă nu am fi fost atât de leneși cum suntem, am fi dobândit mai multe și am fi fost auziți mai devreme de cei din fruntea țării. Dar, într-un sfârșit, am obținut ceea ce ne-am dorit cu toții, iar statul a făcut tot posibilul", a declarat Înalt Prea Sfinţitul.

„Milenii la rând, oameni au trăit fără cipuri, așa că ne vom descurca şi de acum încolo fără ele și dosare electronice", a spus și Episcopul Marchel.
În această dimineaţă, credincioșii sunt așteptați în scuarul Catedralei pentru rugăciuni de mulțumire și de binecuvântare.
sursa

Acest post a fost editat de Luca.O: 15 July 2012 - 09:14 PM






1 User(i) citesc acest topic

0 memberi, 1 vizitatori, 0 useri anonimi