Sari la continut

Iisus Hristos
Dumnezeu facand pe om cu voie libera, ca un prea bogat si bun, i-a dat si puterea sa placa lui Dumnezeu daca vrea. Iar lui Dumnezeu ii place sa nu fie pacat in om. Daca intre oameni sunt laudate faptele bune si virtutile sufletului cuvios si iubitor de Dumnezeu si sunt dispretuite faptele rusinoase si rele, cu cat mai mult nu va fi asa la Dumnezeu, Cel ce vrea mantuirea omului? (Sf.Antonie Cel Mare -- Filocalia vol.1)

Traficul site-ului nostru este monitorizat si promovat de:

POSTUL PAȘTELUI +


20 postari la acest topic

#11 | pid:11066 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Doamne, primește-mă întru pocăință.
Doamne, nu mă lăsa pe mine.
Doamne, nu mă duce pe mine în ispită.
Doamne, dă-mi cuget bun.
Doamne, dă-mi lacrimi și aducere aminte de moarte și umilință.
Doamne, dă-mi cuget să mărturisesc toate păcatele mele.
Doamne, dă-mi smerenie, curație și ascultare.
Doamne, dă-mi răbdare și voie nebiruită și blândețe.
Doamne, sădește în mine rădăcina bunătăților și frica Ta în inima mea.
Doamne, învrednicește-mă să Te iubesc cu tot sufletul și gândul meu și să fac în toate voia Ta.
Doamne, apără-mă de oamenii gâlcevitori, de diavoli, de patimile trupești și de toate celelalte lucruri necuvioase.
Doamne, știu că faci precum vrei Tu, deci să fie și întru mine, păcătosul, voia Ta, că binecuvântat ești in veci. Amin.
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#12 | pid:11074 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Sfântul Simeon Noul Teolog
Fiindca postul, acest doctor al sufletelor, obisnuieste sa le stinga unora înfocarile trupului si sa supuna pornirile lui, altuia sa-i îmblânzeasca mânia, altuia sa-i goneasca somnul. Unuia sa-i trezeasca sârguinta, altuia sa-i curateasca mintea si s-o slobozeasca de gânduri rele, altuia sa-i supuna limba cea nepotolita si ca un frâu cu frica Domnului s-o tie si s-o opreasca, neîngaduindu-i nicidecum sa graiasca cuvinte desarte ori putrede; altuia nevazut îi curma raspândirea, îi struneste ochii si nu-i lasa sa umble iscodind încoace si încolo. Si toti se îngrijesc sa taca si sa ia aminte la pacatele si lipsurile lor. încetul cu încetul, postul subtiaza si izgoneste întunericul mintii, valul pacatului cel asternut peste suflet, cum alunga soarele negurile. Postul ne ajuta sa vedem vazduhul cel duhovnicesc al mintii în care nu rasare, ci de-a pururi straluceste Soarele Cel neapus, Hristos-Dumnezeul nostru. Având ajutatoare privegherea, postul înmoaie învârtosarea inimii si în locul mahmurelii si întunecarii de mai înainte izvorasc râuri de umilinta, pe care va rog, fratilor, sa ne sârguim sa le agonisim. Astfel cu ajutorul lui Dumnezeu lesne vom usca toata marea patimilor si, trecând valurile ispitelor, care ne tiranisesc amarnic, ne vom linisti în limanul nepatimirii. Dar acest lucru, fratii mei, nu se face într-o zi, nici într-o saptamâna, ci în vreme îndelungata si cu multa osteneala si truda, pe masura staruintei si a hotarârii fiecaruia, precum si pe masura credintei si a lepadarii de lucrurile cele vazute si cele gândite. Si nu numai cu acestea, ci si prin pocainta fierbinte si neîncetata, si prin lucrarea ei cea neîncetata si din camara cea ascunsa a sufletului, mai repede sau mai pe îndelete, cu ajutorul si cu darul lui Dumnezeu. Fara post nimeni n-a putut vreodata savârsi vreuna din aceste fapte bune; fiindca postul e începutul si temelia a toata fapta cea duhovniceasca. Deci câte vei zidi pe aceasta temelie stau neclatinate si nu cad, fiind zidite pe piatra tare. Iar. daca vei înlatura aceasta temelie si în locul ei vei pune satiul pântecelui si pofte necuviincioase, apoi gândurile cele rele si râul patimilor le macina pe acestea si cara ca pe niste nisip si rastoarna întreaga cladire a faptelor bune.
Ca sa nu se întâmple si la noi acest lucru, sa stam cu bucurie pe temelia postului. Sa stam, bunii mei frati, de buna voia noastra. Fiindca cine se suie pe piatra postului de sila si fara de voie, fara îndoiala ca singur se pravaleste de acolo, fiind târât de pofta de mâncare în ascuns si se face precum socot eu mâncare celui viclean. Pentru ca postul este lege dumnezeiasca si pe cei ce îndraznesc s-o calce diavolul îi ia ca un tiran si îi munceste, desi nu îndata si nu numaidecât, fiindca Dumnezeu e îndelung rabdator si asteapta pocainta noastra. Cu toate acestea, daca ramânem nepocaiti de pacate, nu vom scapa de mâinile vrajmasului si vom fi osânditi sa ne muncim împreuna cu el, dupa dreapta judecata a lui Dumnezeu. Chiar daca ne tainuim de proestosii si povatuitorii nostri, însa de Dumnezeu si Stapânul proestosilor nu ne putem ascunde. Deci sa ne pazim, fratilor, nu numai de mâncarea în ascuns, ci si de satiul bucatelor puse noua înainte la masa: asa ma rog si nu voi conteni a ma ruga. […]
O, fratilor, sa nu încetati a va destepta unii pe altii la ascultarea Dumnezeiestilor citiri ale Utreniei. Ci precum în vremea mesei îi îndemnam pe cei aproape si pe cei ce îi iubim îi silim sa manânce; tot asa cu adevarat si în vremea mesei celei de suflet hranitoare, fiecare se cade sa ia aminte si sa îndemne pe cei de aproape. Sa nu ne osândim unii pe altii, ca si cum nu ne-am iubi si astfel sa cadem din ucenicia lui Hristos, Care zice: „Prin aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenici ai Mei, daca va veti iubi unii pe altii”. Daca cel ce nu-i sileste pe prietenii sai sa manânce mult la aceasta masa trupeasca de multe ori îi foloseste pe ei; apoi cel ce face acest lucru la masa cea duhovniceasca a ascultarii cuvintelor dumnezeiesti, nu putina paguba pricinuieste aproapelui sau. Fiindca saturarea de bucate strica si sufletul si trupul si adeseori le vatama; pe când cele graite de Sfinti lumineaza mintea si sfintesc sufletul si prin aceasta si pe trup îl împartasesc de sfintenie si-l fac mai sanatos si mai puternic. De aceea, fiecare sa ia aminte la citire, fiindca cuvintele Sfintilor sunt cuvinte ale lui Dumnezeu si nu ale oamenilor. Puneti-le deci în inimile voastre si paziti-le cu tarie, caci cuvintele lui Dumnezeu sunt cuvintele vietii si cel ce le are în sine si le pazeste, are viata vesnica.
Nu cred ca cineva dintre voi, sezând la o masa îndestulata, se leneveste si dormiteaza. Ci dimpotriva, se sileste sa serveasca din îndestul; ba la plecare mai ia si pentru a doua zi, pentru a da fie la unii prieteni, fie la saraci. Iar acolo unde stau cuvintele vietii înainte, care fac nemuritori pe cei ce se hranesc cu ele, se cade oare, spune-mi, sa dormi ca un mort neînsufletit, sa dormitezi, sa te trândavesti sau sa sforai? O, ce paguba! O, ce nesimtire si lenevire! Cel ce sade la masa si n-are pofta de mâncare, fara îndoiala e lipsit de sanatatea cea fireasca. Tot asa si cel ce aude dumnezeiasca citire si nu se desfateaza sufleteste cu dulceata negraita si cu pofta nemateriala a cuvintelor celor dumnezeiesti si nu-si umple gânditor toate simtirile de dulceata lor, e neputincios cu credinta si nu a gustat deloc din darurile cele duhovnicesti, fiindca sta în mijlocul multor bunatati si se topeste de foame si de sete. Asa cum mortul nu simte când îl speli cu apa, tot asa si acesta nu simte nimic, fiind neumplut de apele purtatoare de viata si dumnezeiesti ale cuvintelor. Deci toti care aveti în voi cuvintele vietii, toti cei care ati apucat a va hrani cu aceasta pâine a cuvântului, câti nu sunteti morti, ci din morti v-ati facut vii si ati gustat din viata cea adevarata si Cel îndurat v-a daruit milostivirea fata de aproapele, sa nu încetati a trezi, a îndemna si a povatui pe aproapele si a face tot ce va este cu putinta pentru el. […]
Sfântul Simeon Noul Teolog
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#13 | pid:11081 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Post binecuvantat !
“ Dar tu, când posteşti, unge-ţi capul tău şi faţa ta o spală, ca să nu te arăţi oamenilor că posteşti, ci Tatălui tău
…” (Matei 6, 17-18).
Spun Sfinţii Părinţi că Adam, după ce a fost izgonit din rai, a plâns 40 de zile la poarta Edenului, bătându-şi pieptul cu multă jale pentru a i se ierta păcatul şi a fi primit iarăşi înăuntru. Deci şi noi, astăzi, ne asemănăm strămoşului nostru.
Depărtaţi fiind de împărăţia cerurilor pentru mulţimea păcatelor noastre, trebuie să plângem la uşa milostivirii lui Dumnezeu, prin post şi rugăciune, timp de 40 de zile, pentru ca să ni se ierte păcatele făcute peste an şi în toată viaţa noastră.
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#14 | pid:11094 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Sfântul Ioan Scărarul despre importanţa Tainei Spovedaniei

Dezgoleşte-ţi, dezgolește-ţi rana în faţa doctorului şi nu te ruşina. A mea e buba, părinte, a mea e rana. Din nepăsarea mea s-a pricinuit, şi nu din a altuia. Nimeni altul nu e pricinuitorul ei: nici om, nici duh, nici trup, nici altceva, ci negrija mea!

Mergi la mărturisire şi cu purtarea şi cu chipul, şi cu gândul, ca un osândit, plecându-te spre pământ şi dacă se poate udând cu lacrimi picioarele doctorului şi judecătorului ca ale lui Hristos.

(Sf. Ioan Scărarul, Scara, cuv.4, cap. 56, în Filocalia, vol. IX, p. 110,111)
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#15 | pid:11097 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Postirea este pierzătoarea demonilor. Domnul ne-a spus că prin postire şi rugăciune iese tot neamul de demoni. Sfântul Duh nu se sălăşluieşte în stomacul plin, nu-l umbreşte pe acesta. Orice creştin care doreşte să vieţuiască creştineşte, trebuie să pună drept temelie postirea, rugăciunea şi trezvia, şi atunci ajunge la marea măsură a virtuţii.
Boala este o postire fără de voie. Bolnavul îşi va împlini postirea prin răbdare şi mulţumire, căci nu poate în alt fel, din pricina bolii.
Când puterea lui Hristos ne umbreşte, atunci suntem foarte puternici. Când postirea se însoţeşte, se întăreşte, se înconjoară cu celelalte - cu rugăciunea, cu meditaţia, cu trezvia, cu mersul la biserică, cu mărturisirea, cu Sfânta Împărtăşanie, cu faptele bune şi cu milostenia - atunci întregeşte frumuseţea pregătirii sufletului.
Bolnavul va cunoaşte nemărginirea iubirii lui Hristos faţă de om. Va vedea că Hristos, ca Dumnezeu pe pământ, Şi-a petrecut viaţa în chip martiric, ca să ne ajute pe noi, cei nepăsători, să ne luptăm. Dacă Hristos a suferit, noi, ucenicii Săi, vom alege altă cale?
(Avva Efrem Filotheitul, Sfaturi duhovniceşti, traducere Părintele Victor Manolache, Editura Egumeniţa, Alexandria, 2012, pp. 109-110)
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#16 | pid:11125 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Tăcere, inimă!… se roagă Hristos…

Tăcere, inimă!… se roagă Hristos…Tăcere, inima mea… ascultă, se-aud şoapte… se roagă Hristos! Grădina Ghetsimani e plină de noapte. Nici frunzele nu freamătă, iar vântul şade neclintit printe crengi. Domnul Hristos stă cu chipul plecat rugându-se. Tăcere,…inimă… Pleacă-te, inima mea… că plânge Hristos! O lume întreagă plânge în lacrimile Lui. A adunat toată durerea lumii în inima Sa şi tot păcatul l-a luat pe umerii Lui nevinovaţi. Şi plânge orfanul şi văduva plânge în ohii Săi, iar tâlharul şi vameşul îşi plâng păcatul cu lacrimile Lui. Şi pe toate le primeşte Tatăl cu inimă blândă şi îngeri trimite să steargă chipul Fiului Său Iubit! Ascultă, sufletul meu… pleacă-te şi ascultă… tremură inima lui Hristos! Atâta batjocură are să primească Domnul! Atâtea palme vor lovi obrazul Său duios, atâtea mâini vor lua biciul să rănească Preacuratul Trup! Atâtea guri vor striga împotriva Lui… şi-atâţia spini Îi vor înţepa fruntea! Iar mâinile duioase şi preacuratele picioare vor fi ţintuite pe lemnul crucii. Şi pieptul Lui cu lance va fi împuns. Şi-atâţia Îl vor scuipa… Ascultă, suflete… tremură inima lui Hristos cu dragoste pentru răstignitorii Săi… Tăcere, inimă!… se roagă Hristos…
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#17 | pid:11132 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Evanghelia acestei duminici ne vorbește despre smerenia pe care trebuie să o caute ucenicii Domnului pentru a dobândi mântuirea. În ansamblul ei învățătura principală este aceasta: de la păcatul ucigător la sfințenia dătătoare de viață prin pocăință, a spus Părintele Patriarh Daniel în data de 2 aprilie 2017.

În cadrul cuvântului rostit la Paraclisul Reşedinţei Patriarhale, Patriarhul României a explicat care este înțelesul duhovnicesc al mesajului oferit de Mântuitorul Hristos ucenicilor săi.

Evanghelia, spune Părintele Patriarh, prezintă faptul că Domnul Iisus Hristos prevestește moartea și Învierea Sa. De asemenea, El le arată ucenicilor Săi taina sfintelor sale pătimiri pricinuite de păcatele oamenilor. Cele spuse de Hristos nu sunt percepute în mod corect de ucenicii Lui. Aceștia nu au reușit să înțeleagă profunzimea și înțelesul tainic al învățăturii Fiului lui Dumnezeu. Vedem în comportamentul ucenicilor lui Iisus firea noastră omenească.

Reflectând mai departe asupra textului evanghelic, Patriarhul României precizează că atunci când Mântuitorul vestea apostolilor moartea și suferința Sa, doi dintre ucenicii săi, Iacob și Ioan, fii lui Zevedeu, aveau impresia că Iisus vorbește despre o împărăție lumească. Domnul Iisus îi lasă pe cei doi ucenici să spună ceea ce doresc, iar mai apoi îi mustră și îi îndreaptă. De fapt, Iacob și Ioan au cerut Domnului Hristos ceva pământesc, o slavă trecătoare.

Cei doi ucenici se vedeau stând unul de-a dreapta și altul de-a stânga Slavei lui Hristos. Văzând acestea, Iisus le spune că ei nu știu ceea ce cer. Prin aceasta vedem că El îi corectează deoarece ei se gândeau la o împărăție din lumea aceasta. Apoi Domnul Iisus îi întreabă: puteți să beți paharul pe care îl beau Eu sau să vă botezați cu botezul cu care mă botez Eu? Iar ei au răspuns: Putem.

Potrivit Sfinților Părinți, Paharul și Botezul despre care vorbește Iisus sunt prefigurarea suferințele Sale în timpul pătimirilor și morții Sale pe cruce, adică botezul sângelui. Iisus făcea referire la taina suferinței și a morții. Cei doi ucenici având mai mult curaj decât smerenie, poate neștiind ce spun, au răspuns: da putem. Atunci Domnul Iisus a profețit zicând: Paharul pe care Eu îl beau îl veți bea. Botezul cu care eu mă botez vă veți boteza. Astfel, El a prevăzut suferințele Apostolilor în timpul persecuțiilor îndreptate împotriva creștinilor.

Explicând în continuare înțelesul duhovnicesc al pericopei evanghelice, Părintele Patriarh a evidențiat faptul că ceilalți ucenici s-au mâniat văzând că frații Iacob și Ioan cautau onoare și întâietate. Atitudinea celor doi ucenici care căutau slava deșartă a adus în sufletele celorlalți invidie și mânie.

Tulburarea creată în rândul ucenicilor a fost risipită de Domnul Hristos care este duhovnicul desăvârșit, cunoscătorul de suflete și vindecătorul de patimi. Acesta i-a chemat la El pe toți ucenicii și le-a spus că în gândirea lumească întâietatea este înțeleasă ca stăpânire. Mântuitorul le-a explicat că întâietatea sau conducerea altora trebuie să fie slujire smerită în folosul tuturor.

El îi învață pe toți că adevărata onoare sau vrednicie plăcută lui Dumnezeu nu se dobândește prin dorință egoistă, de întâietate și slavă lumească, ci prin iubire smerită față de Dumnezeu și de semeni.

Textul evanghelic, spune Patriarhul Daniel, arată că și unii ucenici a lui Hristos erau ispitiți ca mulți oameni de patima mândriei și a întâietății deoarece încă nu trecuseră prin suferință și nici nu primiseră harul Duhului Sfânt. Domnul Hristos înlocuiește logica puterii cu cea a slujirii.

În cadrul predicii sale, Patriarhul României a subliniat că din Evanghelia de astăzi învățăm că și noi, ca odinioară ucenicii Domnului, putem fi ispitiți de patima slavei deșarte, de dorința de întâietate, de a fi mai apreciați decât ceilalți oameni. Această dorință egoistă trezește în cei din jur invidie și mânie. Astfel, slăbește pacea dintre oameni și se diminuează bucuria comuniunii frățești adevărate.

Domnul Iisus Hristos ne învață că iubirea smerită față de semeni și ajutorarea lor constituie calea care duce la mântuire. Adevărata demnitate provine din calitatea cuiva de slujitor smerit al semenilor săi indiferent de mărimea rangului pe care îl are în societate.

În finalul cuvântului de învățătură, Patriarhul Daniel a evidențiat pilda de viață a Sfintei Maria Egipteanca care este un exemplu al pocăinței și al înnoirii duhovnicești a omului prin rugăciune, smerenie și prin post.
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#18 | pid:11134 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
PS Varlaam - Denia Acatistului 2017
Să îi cerem ajutorul Maicii Domnului, mai ales în această perioadă a Postului, să ne izbăvească de uneltirile şi asedierile duhurilor celor necurate, i-a îndemnat Preasfinţitul Părinte Varlaam Ploieşteanul pe credincioşii prezenţi la Denia Acatistului oficiată în această seară în Catedrala Patriarhală.

Utrenia sâmbetei din săptămâna a V-a Postului Mare este o Utrenie specială care se oficiază vineri seară. În cadrul acestei slujbe s-a cântat, în patru fragmente, Acatistul Bunei Vestiri, atribuit Sfântului Cuvios Roman Melodul, datând din secolul al VI-lea.

Cântarea Acatistului este corelată cu eliberarea Constantinopolului de avari şi perşi, în 7 august 626, din timpul împăratului Heraclie, a spus Preasfinţia Sa în cuvântul rostit vineri, 31 martie 2017:

Această slujbă comemorează o mare minune săvârşită de Maica Domnului care a salvat în chip minunat capitala Imperiului Bizantin, Constantinopolul, de invazia avarilor şi persilor când împăratul Heraclius era plecat cu cele mai multe trupe în Orient pentru a înfrunta puterea persană.

Continuând, ierarhul a explicat că patriarhul de atunci al Constantinopolului, Serghie, a îndemnat clerul, călugării şi credincioşii să meargă într-o procesiune pe zidurile de apărare ale oraşului purtând mai multe relicve şi cântând Imnul Acatist al Bunei Vestiri.

Într-adevăr Maica Domnului a intervenit în chip minunat deoarece o furtună puternică s-a ivit şi a scufundat flota numeroasă a invadatorilor, iar armata de pe ţărm a fost împiedicată în misiunea ei de o furtună de nisip.

Apoi, Preasfinţia Sa a vorbit despre semnificaţiile duhovniceşti ale acestei slujbe.

Denia din seara aceasta cinsteşte încă o dată evenimentul cu totul excepţional, unic în istoria omenirii, şi anume Întruparea Mântuitorului nostru Iisus Hristos din Sfânta Fecioara Maria în urma bunei vestiri pe care o face Arhanghelul Gavriil, a subliniat Preasfinţitul Părinte Varlaam Ploieşteanul.

În continuare, ierarhul a insistat asupra comparaţiei pe care Biserica o face între Eva cea veche şi Eva cea nouă – Fecioara Maria.

Prin Eva cea veche a venit căderea oamenilor în păcat, iar prin Sfânta Fecioară Maria, Eva cea nouă, s-a împlinit izbăvirea lumii din păcat şi din moarte prin Fiul Său născut la „plinirea vremii”. De asemenea, paralela aceasta constă şi în atitudinea pe care au avut-o faţă de Dumnezeu: Eva a căzut prin neascultare pe când Sfânta Fecioară Maria se face, prin acceptarea Bunei Vestiri, început al mântuiri noastre datorită ascultării desăvârşite de Dumnezeu.

Episcopul Vicar Patriarhal a încheiat omilia sa cu îndemnul de a ne pune nădejdea în Maica Domnului, grabnic ajutătoare, deoarece ea ne stă alături în lupta noastră duhovnicească cu vrăjmaşii diavoli.

Atitudinea Maicii Domnului faţă de trimisul lui Dumnezeu, Arhanghelul Gavriil, este pentru fiecare dintre noi un îndemn de a asculta cuvântul lui Dumnezeu pe care îl găsim în Sfânta Scriptură, a spus ierarhul.

Ierarhul a evidenţiat faptul că în urcuşul duhovnicesc trebuie să ne punem toată nădejdea în ajutorul, în ocrotirea şi în acoperământul Maicii Domnului care, apărând Constantinopolul de invazia avarilor şi persilor, ne vine şi nou în ajutor ca să scăpăm de asediul pe care duhurile cele necurate, vrăjmaşii cei nevăzuţi îl duc permanent pentru a împiedica ridicarea noastră de la pământ la Cer, de la moarte la viaţă, de la întuneirc la lumină.
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#19 | pid:11162 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Mare mijloc spre mântuire este credinţa şi mai ales rugăciunea neîncetată, din inimă. Pildă ne este Sfântul Proroc Moise. Mergând în rândurile cetelor lui Israil, se ruga în tăcere cu inima, şi Domnul i-a zis lui Moise: „Moise, Moise, ce strigi către Mine?” Iar când Moise şi-a ridicat mâinile la rugăciune, atunci l-a biruit pe Amalec. Iată ce înseamnă rugăciunea! Este nebiruită biruinţă! Sfântul Proroc Danel spune: „mai bine să mor, decât să las rugăciunea fie şi pentru o clipită.” Prin rugăciune, prorocul Daniil a astupat gurile leilor, iar cei trei tineri au stins cuptorul cel de foc.
(Sfântul Serafim de Sarov, Rânduieli de viață creștină, Editura Sophia, București, 2007, p. 14)
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro

#20 | pid:11188 | tid:5887
cristiboss56

    Avansat

  • cruce Membru Deplin
  • 3619 Posturi:
  • Parte:Barbateasca
  • Locatie:Bucuresti-sectorul 3 - langa Biserica Sf.Mare Mucenic Mercurie
  • Preocupari:Familie ,religie , lectura , muzica , natura-drumetii , iubitor de animale.
  • Confesiune:ORTODOX
Doamne, femeia ceea ce căzuse în păcate multe, simţind Dumnezeirea Ta, luând rânduială de mironosiţă şi tânguindu-se, a adus Ţie mir mai înainte de îngropare, zicând; Vai mie, că noapte îmi este mie înfierbântarea desfrâului şi întunecată şi fără de lună pofta păcatului. Primeşte izvoarele lacrimilor mele, Cel ce scoţi cu norii apă din mare; pleacă-Te spre suspinurile inimii mele, Cel ce ai plecat cerurile cu nespusa ple­căciune; ca să sărut preacuratele Tale picioare şi să le şterg pe ele iarăşi cu părul capului meu. Cine va cerceta mulţimea pă­catelor mele şi adâncurile judecăţilor Tale, Mântuitorule de suflete, Izbăvitorul meu, să nu mă treci cu vederea pe mine roaba Ta, Cel ce ai nemăsurată milă. Aliluia
"Ortodoxia este taina a Iconomiei divine de a se implini in lume viata si invatatura Mantuitorului Hristos Celui intrupat " ( Sfantul Ioan Damaschin ) http://cristiboss56.blogratuit.ro





1 User(i) citesc acest topic

0 memberi, 1 vizitatori, 0 useri anonimi